Thursday 10 October 2013

Program Gilapan Juara 2013

Program Gilapan Juara dijalankan sepanjang tahun bertujuan untuk memberi peluang  kepada pelajar PPKI meneroka potensi diri mereka dan mengetahui sejauh mana keupayaan diri mereka. 

Sebagaimana yang kita tahu sukan adalah medan untuk diri dan menyerlahkan bakat masing-masing ke arah mencapai kejayaan yang  lebih cemerlang pada masa depan. Antara pelajar yang terlibat ialah :



1
DINESH RAJA A/L THAMBIRAJA
BALAPAN
2
VELVARUBAN A/L ARUNASALAM
BALAPAN
3
NAVEEN KUMAR A/L PARAMASIVA
BALAPAN
4
KOGILAVANI A/P ANBU ASHAKAN
BALAPAN
5
JESICCA MARIYA A/P KENNY ALBERT
BALAPAN
6
MUHAMAD KAMAL HARIS B. HAMDAN
BALAPAN
7
NOOR FARHANA ANISHA BT ZAKI
BALAPAN
8
MUHAMAD FAIZ AKMAL B. ABDUL MUTALIB
PADANG
9
MUHAMMAD ZAIRI B. MOKHTAR
PADANG
10
PAVITIRAN A/L GANAPATHY
PADANG
11
KOGILAVANI A/P ANBU ASHAKAN
PADANG
12
HANI SHAHIRA BT ABDULLAH
PADANG
13
NURUL FATINI BT NOR AZMAN
PADANG

Berdasarkan Pencapaian Program Gilapan Juara yang dijalankan, dapat dilihat terdapat peningkatan dari segi penyertaan dan kejayaan pelajar ke peringkat yang lebih tinggi. Contohnya dapat dilihat pada tahun 2012 sebelum Gilapan Juara dilaksanakan hanya 4 orang pelajar sahaja yang menyertai Acara Sukan dan Balapan Peringkat Daerah. Selepas Gilapan Juara diperkenalkan, Seramai 9 orang pelajar layak menyertai Acara Sukan dan Balapan di Peringkat Daerah dan 3 orang daripada mereka dapat mewakili negeri. Terbukti program memberi ini kesan yang positif dalam meningkatkan potensi diri dan pencapaian pelajar dalam bidang sukan. 








No comments:

Post a Comment